četrtek, 2. april 2015

Vrtnarjenje mimo-grede

Ni kaj, nova sezona je tu. Čeprav sem že lani po koncu sezone naredila en mentalni povzetek oz. sklep, pa celo načrt za letošnjo zasaditev s časovnim razporedom sejanja, sem seveda ta načrt potem založila in ga našla šele prejšnji teden - v svojem doktorskem zvezku, zraven enih zelo relevantnih citatov, ki so mi podobno prav prišli kot načrt … No, še bolje, ampak pustimo to, ta objava bo vrtnarska!

Letos sem si zabičala, da ne bom pozabila in sem res že februarja posejala prva semena, predvsem jajčevce, paprike in nekaj bolj zgodnjih paradižnikov za na balkon. Pa tudi preostali del semen je romal v zemljo kake tri tedne prej kot lani, tako da sem jih nekaj dni nazaj že vse *morala* prepikirati in jim dati več zemlje in prostora, ker so bili sejančki že zelo utesnjeni in eni so že čudne znake kazali, kot da hočejo odpovedati sodelovanje …

No, zdaj ko so vsak v svoji sobici, se imajo vidno bolj fino. Kljub čudnim vremenskih napovedim, jih zdaj že dajem ven, da se malo aklimatizirajo oz. da ne podivjajo, ker jih čaka še kar nekaj časa v moji oskrbi, polica v delovnem kabinetu pa ima tudi omejene dimenzije, tako da spet improviziramo. Na srečo sem se letos zavestno odločila, da ne bom posejala vseh semen, ki so mi prišla pod roke, ampak samo po nekaj vsake sorte, ker zdaj vem, da le redko katero seme ne zraste. Tako da se letos očitno ne bo ponovila lanska zgodba, ko sem sadike razdelila vsem, ki jih poznam in še komu, tokrat bom lahko oskrbela *samo* pol bloka.

Ker sem se pač vsega skupaj lotila zelo mimogrede (op.a. tako kot vseh gospodinjskih opravil v zadnjem času), takrat ko sem pač imela par minut in energije viška. Je pa res, da vrt še vedno ni prekopan in da še nisem ničesar zares posejala ven v grede - razen v balkonske lonce. S strogimi ukazi čakam, da bo veliko dežja, da bo zemlja ful težka in da se bo moj ornk namatral! (pustimo ob strani, da sem že ob 8. marcu namignila, da si najbolj od vsega želim, da mi nekdo prekoplje vrt …) Ampak to bo že. Si mislim. Ker smo še vedno veliko bolj zgodnji, kot smo bili doslej, ne dvomim, da bo letos uspešna letina. Ok, vreme? Smo zmenjeni? 75 sadik paradižnika imam v porodnišnici, lepo lepo prosim, naj bo letos kaj iz njih!!

Tea time! Za semena, seveda

Letos nova pridobitev, seveda so šli notri samo paradižniki
To je še v začetku marca, ko so se že februarčki opogumili




Cought in the act! Tamala vse ujame ...


3 komentarji:

  1. Hudo... Vrtnarjenje je letos popadlo vse, posebej tiste, ki nimamo vrta...

    OdgovoriIzbriši
  2. 75 sadik paradižnika? To pa bo pridelka! Jaz sem lani skrbno v zemljo zagrebla vseh 25, pa sta jih potem deževje in posledično plesen čisto uničila. Letos imam zato kar tremo pred paradižnikom in standardno pred peteršiljem, ki ga vsako leto čakam kot Godota, da vzklije. Če imam srečo, da se prikaže po drugem sejanju.

    OdgovoriIzbriši
  3. Hehe, ja, vem, hudo veleposestiško se sliši … Ampak sem jih že razdala, zdaj jih imam nekje okrog 40, še nekaj za oddat, morda kaj zamenjat, a je že vseeno manj, kot sem jih imela lani, ko sem jih res delila vsem, ki jih poznam :-P Zdaj vem, da so semena res super, ker iz vsakega nekaj prej ali slej sklije! Lani so pa tudi meni potem hitro pocrkali od plesni in to na obeh vrtovih. Za letos pa bomo videli, kako se bo obrnilo poletje in če je še kaj plesni ostalo v tleh (kar naj bi po hudi obliki, kot je bila lani, bil menda kar problem). Bomo držali pesti, kaj več pa itak ne morem (in ne želim oz. nimam časa). Aja, pri peteršilju sem jaz dobila lani nasvet, naj ga samo po vrhu posejem, ker menda za klitje rabi svetlobo. Zaenkrat se obnese...

    OdgovoriIzbriši