četrtek, 15. januar 2015

Zdrav posladek

Ok, nadaljujemo s to obsesijo z zdravo hrano in se tokrat za trenutek ustavimo pri posladkih. Resno me zanima, a kdo lahko živi brez tega?! Jaz ne. Je pa res, da se da jesti tudi zdrave posladke - če se temu sploh lahko tako reče - samo z malo tweakanja običajnih receptov, predvsem pa z uporabo dobrih sestavin.
Kot npr. tole ajdovo pecivo z breskovo marmelado in temno čokolado. Odlično!



Še recept (z ajdine, um, ajdove embalaže), če bi koga zamikalo:
100 g ajde skuhaš v soljeni vodi (10-15 min), precediš in ohladiš;
3 rumenjake penasto vmešaš s sladkorjem rjavim nerafiniranim sladkorjem/agavinim sirupom/medom (jaz nisem pretiravala, mislim, da dve ravni žlici, v receptu 100 g, kar se mi zdi preveč);

dodaš malo stopljenega masla (20g) - jaz sem dala kokosovo,
naribano limonino lupino (ali pomarančno, kot jaz)
20 g dobrega kakava v prahu
40 g moke (jaz sem dala kar ajdovo) in pecilni prašek;

nato v zmeš dodaš kuhano ajdo, premešaš in na koncu počasi "zgibaš" notri sneg iz 3 beljakov;
zmes zliješ na pomaščen pekač, pečeš cca 20 min na 180 stopinj;

ko se ohladi, premažeš z marelično (jaz sem seveda dala domačo breskovo) marmelado in čez preliješ stopljeno temno čokolado s pikico masla (jaz sem spet dala kokosovo) (v receptu je pisalo 120 g čokolade, jaz sem dala 100, pa bom naslednjič dala manj, ker je je bilo kar veliko…)

Potem poskušaš počakati, da se čokolada malo strdi, preden razrežeš na koščke in ponudiš… Good luck with that!

6 komentarjev:

  1. Sploh si ne upam več na tvoj blog ... Vedno, ko po pomoti kliknem na ta prispevek, sem potem lačna. :-)) Trik? Ne jem temne čokolade, sploh. Tudi marmelada mi ni pri srcu. Vseeno.

    hmmm ... hitr drobtine od božiča snifat ... :-D (bom kmalu razložila)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne ješ temne čokolade? Ne ješ marmelade? S katerega planeta pa si??? ;) (čaki, bi morala enkrat mojo breskovo poskusit! je skoraj boljša kot breskve same ;) je pa res da so temne čokolade lahko zelo različnih okusov, kakovosti, meni tudi niso vse dobre).
      Drobtine sem opazila :) čakam na nadaljevanje! ;)

      Izbriši
    2. LOL ... s planeta Kinder-čokolade za nikoli odrasle negurmanke, se ve. Bolj je mlečna ali bela, raje jo mam, čokolado, čeprav pa nisem ravno fenica :-) Glede breskove marmelade ti kar verjamem, a je prav? :-)
      ... drobtine: včeraj sem spet spekla božične kekse (z ovsenimi kosmiči, lešniki in medom, kot sem navedla v zapisu o HaHaHo cookies nekje decembra) in jih potresla z božičnimi drobtinami. Zdaj je svet spet popoln :-)

      Izbriši
    3. Uf, raje ne povem, da je k temu "zdravemu" preobratu v veliki meri pripomogla tudi prevelika količina konzumiranih k* zadev med prazniki (ker otroci pa res ne morejo, smejo toliko tega pojesti!! :/). Grozna sem, kar se tega tiče, k* je tudi mnei čisto preveč všeč, posebej, ko ponoči prevajam/delam …
      Tole s piškoti je pa super ideja, dve odlični muhi na en mah (ampak jaz se verjetno spet ne bi mogla ustaviti pri samo enem, dveh…)

      Izbriši
  2. Mmmm, tole se mi pa zdi, da bo za poskusit. Čeprav ne tok zdrave variante (ker tok zdravih sestavin pri nas ni). :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni se je zdela fina ideja, malo bolj od klasične ajdove kaše z jabolki ipd. … otroci sicer niso ravno ljubitelji, tole sta pa vsaj dva z veseljem zmazala, tamala je pa samo malo po vrhu popraskala, kar je pa itak klasika pri njej … Upam, da vam bo všeč!

      Izbriši