petek, 17. maj 2013

... in ko bi želela zavrteti čas naprej (aka. Where is the Fast Forward button when you need one)

Menda je bil ravno dan družine, ko sem spakirala kufer, pustila doma bolnega otroka in šla spet v svet. Kljub vsem novoletnim in vsakotedenskim zaobljubam se nisem mogla in še vedno ne morem znebiti občutka slabe vesti, pa čeprav nisem šla (teoretično) na dopust, ampak bom za svojo odsotnost (ki se je na koncu izkazala za ne-delo, spet) plačana (kot bi delala).

Ko sem možu povedala za ponudbo, ki je kakopak prišla v zadnjem hipu, je rekel, naj seveda grem, še preden sem razložila, koliko bi bilo stroškov in koliko neto izplena. Tudi potem se je izkazalo, da je koristi več kot izgube, celo v tem ekonomskem smislu, kar dandanes le ni nezanemarljivo. In tudi prijateljica me je samo vprašala, kaj bi bil moj instinktivni odgovor in da naj pač tako naredim. Je pa res, da je dan pred odhodom še zbolela hčerka in dobila antibiotike in sem torej še večji ego-zmaj, če vseeno kar grem in jo pustim v varstvu gospe, ki nam je v preteklosti že pogosto priskočila na pomoč, ji popolnoma zaupam in jo ima hčerka rada.

A razumsko sem se le prepričala, da bo vse v redu in da ni nič narobe, če sem na trenutke "egoistična" in postavim svoje poklicne/karierne prioritete pred svoje materinske prioritete in dolžnosti. Me pa še vedno moti in jezi že samo dejstvo, da o tem začnem razmišljati, da se takšna ambivalentna občutja sploh pojavljajo, da moramo ženske (ali tudi moški to počno?) vedno nekaj tehtati in se odločati, ali bomo bolj mame ali bomo bolj uspešne ženske v svojem poklicu, ki zgrabijo dobre poslovne priložnosti, ko se pojavijo.

Morda bi mi kakšen ekonomist znal na hitro preračunati, koliko je vreden moj čas, prosti ali delovni, kdaj se mi "splača" sprejeti ponudbe in kdaj so prihodki prenizki, da bi odtehtali materialne, časovne in predvsem čustvene vložke. Vendar se mi zdi, da tudi matematika na neki točki odpove. Je pa res, da ko ugotovim, da je nekaj izvedljivo, in se vse tako "poklopi", da od mene le ne zahteva nekega nečloveškega in nadnaravnega napora, se pač za nekaj odločim in zavestno preprečujem kakršno koli izpraševanje za nazaj, ali je bila odločitev pravilna ali ne. Običajno se to itak pokaže šele čez čas, iz tiste perspektive, ki jo v samem trenutku pač ne moreš imeti. Ampak v vsakem primeru ne želim obžalovati nobene odločitve, ker je po mojem vsaka dragocena in vsaka me pripelje do določene točke, da določen uvid, ki ga brez tega verjetno ne bi imela.

Je pa prav gotovo hudičevo težko. Krmariti med vsemi temi odločitvami in prevzemati odgovornost za svoje ravnanje. Posebej če ob vsem tem notranjem viharjenju pomisliš še na morebitno zunanjo percepcijo, torej kaj si bodo o tem/ tebi mislili drugi. Ampak na srečo, sem že dovolj stara, da lahko vsaj to drugo z nasmehom odmislim. In odštevam ure do takrat, ko bom spet stopila skozi domača vrata, odložila kovček in stisnila svoje najdražje.

4 komentarji:

  1. Stara slaba zgodba: ženske skoraj nikoli ne moremo zadovoljiti vseh, vsi pa skoraj vedno izražajo svoja prepričanja v zvezi z nami :-( Kar se pričakovanj tiče, deloma vedno nimaš šans, kar koli narediš.

    Kar pa se pričakovanj hčerk tiče ... Če sta tvoji čustveno relativno samostojni (predvidevam, da veš, kaj mislim: tisto, ko ugotoviš, da so hčerke srečne tudi brez tebe, če je alternativa dovolj dobra :-)), jima ne bo hudega.
    Kakršne koli izjave v slogu "materina prisotnost/odsotnost je v tej in tej meri dobra/slaba za otroke" so lahko, ni pa nujno, resnične samo, kadar govorimo o čisto konkretnih osebah. Torej o tebi, tvojem možu in družini in tvojih hčerkah.

    Se mi zdi, da če boš službo vsaj približno dozirala v skladu s točnim poznavanjem situacije, se nimaš česar bati (točno doziranje je sicer tricky zadeva: če imaš otroke, ki hočejo samo in izključno mamo, to še ne pomeni, da ne bodo razvajeni packi, če bodo vedno dobili samo in izključno mamino pozornost ... ) Pravi ena, za katero je po potrebi skrbel cel kup drugih ljudi, večinoma pa kar sama, pa ničesar ne pogreša.

    Vpliv poklicno uspešna mame je pravo darilo za običajne pozornosti željne otroke, po mojem kar obeh spolov, ko so dovolj veliki zanj. Tudi ko se še ne zavedajo, koliko bolje se jim godi od vrstnikov, v določenem oziru.

    OdgovoriIzbriši
  2. Meni se zdi, da sploh ne potrebuješ ekonomkista, ki bi ti svetoval, ker ti dobro gre! Upam, da je bilo potovanje vsestransko uspešno (in zahtevam podrobno poročilo, ko boš imela čas). Lep vikend (doma) tudi tebi!

    OdgovoriIzbriši
  3. Čestitam, za dobre poslovne priložnosti! :)
    Kar se pa tiče prerekanja sama s sabo in slabe vesti - predstavljaj si, da v tebi živi več oseb. Ena je poslovna ženska in stremi za dobrimi poslovnimi priložnostmi, služi denar, se izobražuje, potuje ... Druga je mama. Njej so glavni otroci - da skrbi zanje, je z njimi in jim na vse mogoče načine pokaže, kako zelo rada jih ima. Verjetno se je kje zraven naselil še kritik, ki stalno govori, da nisi dovolj dobra, da ne znaš poskrbeti zase in za vse ostale okoli sebe, da vse enarediš napol ...
    Morda bi morala poslovna ženska povedati mami, da ima tudi ona rada otroke in da je v njeni odsotnosti zelo dobro poskrbljeno zanje. Nasploh pa je na dolgi rok za otroke (in moža) najbolje, če si ti zadovoljna :)In potem bi morda mama manj pritiskala na poslovno žensko.
    Vsekakor ti želim čimveč energije in toplih družinskih objemov!

    OdgovoriIzbriši
  4. @tamalamala @alcessa Ja, na shizofrenost se že itak vedno sklicujem! ;) In tudi jaz sem prepričana, da je za otroke bolje, da je mama zadovoljna in aktivna, zaradi pozitivnih vibracij, ki jih to vnaša v odnos, trenutno stanje, morda še bolj pa zaradi zgleda (konec koncev sta punci, upam, da bosta v prihodnosti, če bosta to seveda želeli, tudi mami, pa ne bi rada, da bi bilo to kakor koli omejujoče). Women power all the way! ;) Pa hvala za dobre želje.

    @Danita - hvala - poročilo pride, ko utegnem, odsotnost terja potem svoj davek. ;)

    Vikend je bil pa res fin :)

    OdgovoriIzbriši