četrtek, 31. januar 2013

Čolpete

Zelenjavo imam res nadvse rada, ampak s stročnicami imam velike tezave, no razen s stročjim fižolom.  Zato sem bila nemalo zlovoljna, ko sem zadnjič v kozici odkrila namočeno čičeriko. Naslednji dan sem jo mukoma skuhala, ker hrane se pač ne meče stran (ampak za kosilo je bila potem pašta! ;-)).
Potem sem se lotila velikega raziskovanja in morala popustiti, čičerika ima namreč toliko blagodejnih lastnosti, da si prav mona, če tega nočeš niti poskusiti (ali pa samo mejno in v zelo zmernih količinah v solati polni paprike in fete...) Tako da sem se vdala in se odločila nekaj "pametnega" narediti iz čičeri(t)ke. Juha mi ni najbolj dišala, riž smo že jedli, tahinija nimam, možnosti so bile po spletnih receptih sodeč vse bolj omejene. Vlak se je ustavil pri teh čjastih polpetih (poleg čičerike še dve čjasti živili, z omembo katerih tvegam zgražanje vsaj dveh od maloštevilnih bralk tega bloga, zato ne bom šla v podčobnosti). Nisem jih ožarila, ampak vtaknila v pečico in uspeli so kar dobro. Na videz, vsaj. Konsistenca je bila prešvoh, malo so se drobili, o okusu pa pač ne bom, ok? Dovolj je že, da sem ta zalogaj prostovoljno pospravila. (pa ne vseh tistih na krožniku, že po štirih sem pokala od beljakovinske zasičenosti)

17 komentarjev:

  1. Tahini jaz naredim sama. Čičeriko jaz jem, moji doma pa pravijo, da ni ne tič ne miš, tako da jo največkrat res v humus zmiksam. Brez č-jev :)

    OdgovoriIzbriši
  2. K jaz se strinjam s tvojimi :) Kako pa narediš sama tahini? (na to sploh nisem pomislila ...)

    OdgovoriIzbriši
  3. A vidiš? Malce preveč č-aranja, pa okus ni več vreden omembe ... :-) Čičeriko sicer res jem samo v domačem humusu, ampak kuham je pa ne sama, temveč jo kar kupim (bio, v glažu :-)). Predvidevam, da bi se s pravimi začimbami že še dalo kaj narediti iz nje, vendar tudi mene ne zanima dovolj... Je pa čičerikina moka naravnost izvrstna!

    OdgovoriIzbriši
  4. No, saj, to sem mislila, čačimbe ;), da bi kaj pomagalo, pa po mojem skromnem mnenju ni bilo nič bolje, je pa mož po prihodu domov pozno zvečer ves preostanek brez zadržkov zmazal ...
    Ja, in zvečer sem ramišljala, kako drobno bi se dalo zmleti čičeriko in a je to potem že moka ali moko delajo iz kakšnega drugega dela, iz surovih kroglic (neizobražena tepka)?
    Ok, naslednjič bom mogoče raje humus poskusila delat. In zraven se je ? (neizobražena tepka part II)

    OdgovoriIzbriši
  5. Čičerikino moko delajo iz pražene čičerike in je na voljo samo v izbranih (eko, bio, oh) trgovinah, kolikor vem (snobovski odgovor I).
    Humus jem kar na kruhu ali pa k praženim jajcem ipd., kadar mi paše nekaj nesirastega z okusom (snobovski odgovor II). Včasih ga pustim, da mi propade (snobovski odgovor III), ker se mi ga ne lušta dovolj (na splošno snobovski odnos do hrane)
    Mogoče bi čičeriko lahko dala v kakšno juho kot vir beljakovin, okus pa naj juhi dajejo druge zadeve (snobovska varianta IV: dimljeni tofu, korenje)

    :-)

    OdgovoriIzbriši
  6. Na ponvi na suho prepražim sezamovo seme, da rata mehkorjavo (se pravi ne do zažganega, ker potem je grenko) in fliknem v mikser (imam un mali bullet, ki je bil enkrat v tv prodaji, ma imo se da v vsakem, samo moraš delat malo večjo količino, da ti naredi pasto). Odprem parkrat, da dodam po žlico olivca, dokler ni lepa pasta. Če bi delala prav v multipratiku, bi počasi ulivala ulivec :P Sicer pa google is your best friend, najdeš lahko tudi take recepte, da daš za par min v ogreto pečico itd. Malo soli po okusu, če delam tahini samo za humus, potem ne dodajam soli, ker jo itak tam. Ponavadi še kar vrelo fliknem v malo večjo dozico bulleta z eno piksno že skuhane čičerike, ker jaz sem ena taka lenoba, pa se mi je ne da sami namakat in kuhat (večinoma). Saj včasih celo preverim, če je bio :P
    Moko sem pa kupila kar moko mokasto (zagotovo bio, bohve, če sploh obstaja drugačna), seveda jo delajo iz surove čičerike, vsa moka je iz surovih škrobov, kaj bi imel sicer od nje?
    Humus jaz jem namazan na kruh kot druge namaze, fin je, če ga zajemaš s tortilja čipsi (ali drugimi, po želji), lahko pa kar prst pomakaš, nič ne prizadene.
    Drugače sem pa malo prej med guglanjem vidla tudi "tahini is not just for hummus", pa grem gledat, za kaj še je :D Razen če mislijo, da ga lahko kot samostojen namaz na kruhu uporabiš. Na sezmaovih bombetah za konkreten sesame overload? :P

    OdgovoriIzbriši
  7. Tega bom šla pa sprobat, ker me firbec: http://veganyumyum.com/2009/09/hurry-up-alfredo-vyy-cookbook/

    OdgovoriIzbriši
  8. K: obstaja tudi moka iz pražene čičerike, ja Kako točno jo delajo, ne vem, vem samo, da je dobra.

    Tahini midva tudi kupujeva :-) in jeva kar tako, zraven jajc na oko, kuskusa, praženih bučk, kuhanega krompirja ... (pri nas doma se maščob ne bojimo do konca in naprej in jim velikokrat damo prednost pred OH-ji, čeprav ne v ogromnih količinah (= nimava friteze))

    OdgovoriIzbriši
  9. Pri nas se maščob tudi ne bojimo, ampak jih vseeno ne porabimo preveč, friteze pa sploh nimamo (mene po kakšnem pohanju itak žolč boli).

    OdgovoriIzbriši
  10. Sem šla še enkrat preverit in zdaj ne vem, ali pražijo čičeriko ali moko - na linku, ki sem ga navedla prej, vse kaže na čičeriko, vendar me matra dejstvo, da se zadevi reče "pražena čičerikina moka" ... Sem pa na enem forumu našla nekoga, ki mu je mletje čičerike skoraj skurilo domači mlinček za kavo, zato moke najbrž ni pametno delati doma, če nimaš mlina? :-)

    (ja, maščobe so fajn, vendar jih ne sme biti preveč - po lanskem decembru sem zdaj uvedla še alkoholno abstinenco do valentina in ne morem verjeti, kako paše :-))

    OdgovoriIzbriši
  11. Woohoo, izčrpni komentarji! Hvala hvala za vse namige - to mi veliko več pomeni, kot "goli" google, kjer pač nekaj izberem na random, imam veliko raje testiranje s "preverjenimi" rečmi! ;)
    No, moke se gotovo ne bi lotila delat doma (že kuhanje čičerike je za naslednjič pod velikim vprašajem, če ostali svet tako "non-šalantno" ;) uporablja kar konzervice! Sicer imamo ročni mlinček za kavo in ni nevarnosti skuritve, ampak mož bi me ubil (še prej bi se pa itak sama, če bi že prišlo do takšnega trenutka šibkosti, ddd, kave res ne gre kontaminirat!).
    Sicer pa se tudi pri nas maščob ne bojimo, samo cvretje se mi zdi nepotrebno pretiravanje. Sem pa recimo tudi te včerajšnje polpete premazala z oljem, tudi jaz delim prepričanje in prakso, da so maščobe nujno potrebne v prehrani, seveda zmerno in kvalitetno. Zadnje čase sva navdušena nad arašidovim oljem, ki ga lahko v voku zelo segrejeva in potem zelenjavo res na hitro popečeš, super zadeva za k rižu/pašti/piri ipd.
    @alcessa - chapeau za abstinenco ... jaz ... ne bom rekla, da imam problem, ker se to čist prehudo sliši!, ampak dejansko mi pol kozarca/kozarec vina pri jedi zelo paše! ne vsak dan, ampak tako, pogosto ;) se mi zdi, da potem lažje prebavim. občasne abstinence z namenom pa tudi zelo podpiram, ampak izvedba se pri meni zatakne ... moč volje=zero ;)

    OdgovoriIzbriši
  12. Oh, prevajalcem se nam ob petkih ne da več in potem čvekamo ... :-) Arašidovega olja še nisem sprobala, bo treba! :-)

    Kar se abstinence tiče ... jaz imam alkohol v določenih količinah tudi rada. Sploh proti vikendu. Nekje v glavi pa imam stikalo, ki se zelo občutljivo odziva na prevelike količine in decembra je bilo užitkov kar nekaj. Hodiš po Londonu cel dan in si zvečer tako crknjen, da še ust ne moreš odpreti, razen za odrešilni pivček v pubu. Eden, absolutno največ dva, vendar vsak dan. Božič, novo leto, rojstni dnevi, konec leta - potreba po olajšanju, ljubezen do penine in vina :-) .... Nakar januarja ugotovim, da se mi vse skupaj gnusi in da potrebujem učinek kontrasta. Saj se mi lušta, vseeno je potreba po pavzi še prevelika, zato bom prvič grešila na Valentinovo, naslednjič po veliki noči, potem pa lahko počasi neham zganjati abstinenco. In naslednje leto januarja začnem znova :-)
    Aja, volja pri vsem tem ne igra nobene vloge. Potreba. Starost. :-) Volja pa niti ne.

    OdgovoriIzbriši
  13. Aja, kulinarično-snobovski dodatek št. 2, nad katerim se je na nekem sejmu navdušil mož: gorčično olje je menda še bolj zdravo kot oljčno in je zelo dobro v solatah in podobnih ne-kuhanih rečeh; pa tudi hladno stiskano olje iz grozdnih pečk - čista eksotika, ampak se splača! ;) (če smo še snobovski... ;))

    Pri alkoholu imam jaz smolo (ali srečo), da ga precej dobro prenašam, tudi v večjih količinah (razen žganih pijač, seveda, piva pa itak ne moreš veliko spit, torej, dobro prenašam vino). Pa mislim, da ne gre toliko za kondicijo :P ampak res nekaj dednega al kaj ... Ampak ekscesov pa ni veliko, nazadnje za novo leto, no, pa takrat po opravljenem tolmaškem izpitu (takrat celo s pivom - Belgija pač...). Ok, pustmo stat!

    OdgovoriIzbriši
  14. Olje iz grozdnih pečk = hrana za abstinente! :-D

    OdgovoriIzbriši