torek, 24. april 2012

Koliko smo čigavi?

V soboto sem pri sebi gostila dve dragi mi prijateljici in eno dobro slovensko knjigo, ki je bila povod za razmišljanja, razpredanja, iskanja, kresanja. Neke vrste bralna značka. Všečno zelo. Vse skupaj, predvsem ideja o pogovoru o knjigi, saj sem imela tako spet priložnost, da vidim, kako zelo različno dojemamo besede, zgodbe in zaplete. Kako večino našega dojemanja sloni na čisto subjektivnih predstavah, vedenju in izkušnjah. Saj to sem že od vedno vedela, ampak šele v soboto me je zadelo v vsej svoji veličini. 

Zadelo pa me je tudi to, kako zelo smo si s prijateljicami različne. Dolgo se že poznamo in pod našimi mostovi je preteklo že kar nekaj vode, tudi kak hudournik in večja povodenj, a vseeno ostaja navezanost in pripadnost, ki je niti različne življenjske izkušnje in poti ne odplaknejo tako zlahka. So nas pa ravno te poti in izkušnje čisto drugače zaznamovale in oblikovale. Ampak kjer je želja, se tudi kilometri in drugačna stališča premostijo in ne bi mogla biti bolj vesela, da smo se odločile za redno srečevanje in da vsakič določimo datum za naprej. Spontanost gor ali dol, pomembno je obdržati stike z ljudmi, s katerimi smo si bili blizu, ko smo bili mladi. 

Ampak koliko so dejansko naši/koliko smo njihovi (po vseh teh letih)? Sploh še kaj? Knjiga problematizira ožje odnose in lastninjenje, ampak mene to bega tudi pri vprašanju prijateljstva. So to le naključne silnice trenutne pripadnosti? Ko nam ustreza in imamo od tega korist? Ko potrebujemo psihonego? Ali je vse skupaj le odraz dovolj močne želje in prizadevanja, da bi našli skupne točke? Še vedno marsičesa ne razumem (ja, mlada sem) in edina uteha mi je prav to prevpraševanje, ki ga v nekem drugem intervjuju poudarja tudi avtor knjige, ampak prevpraševanje izhajajoč iz sebe, lastnih besed, ravnanj, misli. Pa tudi to, da se imam z določenimi ljudmi lepo, čeprav marsičesa, kar se dogaja in odvija med nami, ne razumem. Verjetno je ključ v tem ...

6 komentarjev:

  1. Zanimiva vprašanja :-) Ne vem, ali se je nujno spraševati o razlogih za željo po druženju, kadar gre za zelo različne osebe ... (poudarek na NE VEM, ne pa na ni nujno)
    Recimo ... kaj če smo kot živali s planeta Zemlja za borbo za obstanek kodirani na dva načina, ki sta oba nujno potrebna, hkrati pa sta diametralno nasprotna in se pri vsakem od nas malce drugače izražata? Govorim o vztrajanju pri identičnih ... referenčnih okvirjih, okoljih, dejanjih ... v nasprotju z drugačnimi. Verjetno večinoma res potrebujemo oboje (recimo temu konzervativnost in liberalnost našega odnosa do sveta) in najbrž se razmerje tekom odraščanja spreminja (niha - a ni tako, da so otroci malce obsedeni od tega, da bi bili vsi enaki? Ravno tako starejši?), zato je vedno treba malce razmišljati o tem?

    Super zapis. :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Aja, pa na vprašanje na začetku sem si odgovorila kar sama: ja, nujno se je spraševati.

    Kaj meniš ti? :-)

    OdgovoriIzbriši
  3. Po mojem je kar dobro izpraševati razloge, zakaj se družimo oz. zakaj bi se (ne) družili. Na splošno se jaz sprašujem o vsem, o odnosih še najbolj, tudi če zato dolgočasno izpadem ali pretirano racionalno. Saj odločitve, ki jih v zvezi s tem ali onim sprejmem, so pogosto čisto neracionalne, ampak tisto razpredanje prej pa obvezno mora biti ;)
    To glede dveh diametralno nasprotnih načinih kodiranja se mi zdi zanimiva opazka. Je res, včasih želimo izstopati, biti posebni, drugič se raje zlijemo z okolico in "potuhnemo". Morda del preživetvene strategije, ko je dobro izstopat, da si pridobiš najboljšega žrebca, ali pa raje ostati del črede, da si bolj varen pred zunanjimi plenilci...
    Pri otrocih pa, uh, ja enakost z vrstniki, res je nekaj na tem. Pri štiriletnici opažam, da se razlik zave šele, ko ona nečesa nima oz. ne more, ko pa je obratno in ona kaj ima oz. ji dovolim, potem pa tega ne opazi tako hitro ali sploh ne. Se mi pa zdi razlogovanje "ona ima pa to, jaz bi tudi" čisto brezvezno in pri meni pač na vžge. So mi že rekli, da sem grozna mama, ker svoji hčerki nisem hotela dati niti ene navadne labelle (ker se meni pač ne zdi, da tako majhen otrok to rabi, niti za igro, tudi če kakšna druga mama misli drugače....).
    V glavnem, ja, meni je iz/spraševanje modus vivendi, glede vsega, včasih morda tudi po nepotrebnem ;) Imam občutek, da me to pomirja. :P

    OdgovoriIzbriši
  4. :-) Res je, razmišljanje ne more biti odveč :-)
    In točno to sem mislila: najmanj dve strategiji za boljše preživetje ...

    Ravnokar se me spreletelo tudi, da se mi počasi poznajo posledice določenih količin in vrst mobinga (kot potiskanja v prevladujoči okvir identičnosti na nekem mestu ob nekem času) , ki sem ga imela čast doživeti, ker sem vedno vztrajala pri tem, da jaz hočem ostati jaz (torej drugačna, kjer to sem, kar pri freelancerjih ni ravno najbolj pogubna strategija): zadnje čase že vnaprej pričakujem, da bo kdo udaril po meni zaradi neprilagajanja prvi od obeh strategij (zlitje z okolico), in se ne trudim več. Distanca.
    Kako odraslo :-)

    OdgovoriIzbriši
  5. Čestitke! :)

    Zanimivo, v zadnjem času veliko berem o tem, naključno - ali pa se mi to samo zdi. To, da se nisi pripravljen podrejati nekim osebam, skupinam, ampak da se trudiš ohraniti svoj lasten obraz in referenčni okvir, po mojem tudi ne pomeni, da se ograjuješ od vsega in a priori zavračaš kakršno koli sodelovanje, druženje. Daleč od tega. Zase ne mislim, da sem solistka (čeprav je delovati tako tooooliko lažje), vendar si pri sodelovanju, komunikaciji z drugimi želim, da me sprejemajo takšno, kot sem in ne poskušajo spreminjati, tlačiti v neke njihove okvire, samo zato da bom bolj podobna njim ali da bo njim lažje ... Kot jaz spoštujem druge in sprejemam njihovo drugačnost od mene, posebnost, pričakujem tudi obratno. Zdaj razmišljam, da se vse skupaj zedini ravno v tej točki, spoštovanju, cenjenju drugega - tudi če stoji na drugačnih okvirih ...

    OdgovoriIzbriši
  6. Če bi se vsi začeli prilagajati drugim, bi kmalu dobili svet EU-normiranih osebkov, ki bi bili neskončno dolgočasni.

    Predvidevam, da tovrstna uravnilovka propade na meji, ko človek enostavno ne more biti nič drugega, kot on sam.

    Pred kratkim sem možu priznala, da bi me bilo grozno strah zakona, v katerem bi midva razmišljala, govorila in delovala identično. Seveda si ljudje postanemo bolj podobni, vendar se osnovne človekove lastnosti ohranijo, sploh, če jih drugi ne radira na silo. Živeti z avtomatsko zrcalno podobo same sebe ali biti takšna zrcalna podoba se mi zdi višek groze. Se pravi, da mora biti poleg tlačenja v okvire v nas zapisana tudi želja po drugačnosti, pri nekaterih v taki meri, da jo enostavno moramo živeti.

    Kar se tiče otrok: kudos za nepopuščanje!

    OdgovoriIzbriši