četrtek, 17. april 2014

Moj mali paradiž

Vrtnarsko sezono sem torej že pričela, čeprav v zelo zmernem tempu. Imam načrt zasaditve, ki sem ga sestavljala malo po filingu in glede na jesensko zasaditev, malo pa upoštevajoč dobre in slabe sosede, kolikor lahko pač to na naši mali kvadraturi sploh izvedem. Pri tem sem si precej pomagala z aplikacijo Posadi.si, ki se mi zdi luštno in koristno orodje za nas, ki smo bolj začetniki (do kdaj to velja? teče tretje leto pa vsako leto sproti ugotavljam, kako nimam pojma!). Poleg koristnih opisov rastlin, vzgoje, nege, morebitnih škodljivcev, dobrih in slabih sosedov, ima tudi lunin koledar, ki se ga tudi pridno držim, zaenkrat pri sejanju in pikiranju (doma), na vrtu pa bom še videla, če mi bo uspelo, ker zaradi oddaljenosti ne bom mogla vsak dan tja in enkrat sejati plodovke, drugič tiste, pri katerih uživamo cvet, tretjič za tiste z listi …

Sem se pa letos še bolj opogumila na balkonu in sem zasejala kup reči, začimbnic in solatnic, še grah že veselo raste! Prav verjetno pride še kak fižol, da vidim, če bi res šlo, za senco in kar tako, saj je prav lepa rastlina. Paradižniki pa, seveda … ogromno mi jih je pognalo, več kot polovico sem jih že oddala, še nekaj jih čaka na selitev, s preostalimi pa ne vem, verjetno jih bom nekaj tudi morala zavreči (manjše rastlinice), čeprav mi jih je kar škoda, ampak toliko prostora na vrtu vseeno nimam … In dobra lekcija za naslednje leto, da ne bom pretiravala s semeni, ker kaj pa če se vsa primejo?! Veliko koristnih napotkov sem sicer letos pobrala od profi tomato-džankice (za naslednje leto pa se moram "pofočkat" za kake njene posebne sorte, noro, koliko jih je!).

Zaenkrat sem navdušena in zadovoljna, je pa z vsem skupaj veliko dela, takega, ki ga ne moreš ravno opraviti sproti, vsaj jaz ne, no. Ampak seveda bo (upam!) vse poplačano, ko bomo uživali v pridelkih. Neizmerno zadovoljstvo mi je npr. zdaj, ko našemu mladeniču ponujam kašice iz domačega korenčka (zmrznjen, še zadnje lanske zaloge), krompirja (zadnje zaloge pridelka mojih staršev), blitve ali špinače (jesensko sejanje se izplača!). In hkrati je lepo, ko spremljamo, kako rastlinice rastejo, se večajo, delajo vedno več in več listkov. Pravi čudež!

Sejančki po pikiranju

Mhm, malo  veliko preveč

Mešana semena v balkonskem loncu (sem pride paradižnik)

Kaj nas je pričakalo pod kopreno I (česen)

II (šalotka)

III (špinača)

 IV Solata, radič

Po dveh tednih so rastline že konkretne in dišijo "kot prave" ;)

Največje so hibridni češnjevci, ampak tudi domače sorte ne zaostajajo veliko

"Balkonska" greda v vetru

Solata&co že bolj pogumno raste

Letos smo posejale tudi rožice

Nekaj pa je ostalo še od lani (+ena čebula? ki je očitno od nekod priletela… nlp?)

Še rožic

3 komentarji:

  1. FUL lepo! Pravi užitek, gledati in brati :-)

    (pravi ena, ki je posejala dva lončka bazilike in lončnicam dala malce sveže zemlje, pa komaj čaka rezultate :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. :-) ne spomnim se, katera stvar me je kdaj tako prevzela, umirila, navdušila, kot me he tole brkljanje, da ne rečem kopanje po zemlji!

    OdgovoriIzbriši