sreda, 23. julij 2014

Poletno tortovanje

Julij je pri nas tradicionalno naporen. Ožja in širša družina, od enega do drugega, praznuje se vse povprek. Ker smo letos morsko dopustovali malo manj časa, je še dragi po dolgem času praznoval doma. Ko smo se z otroki pogovarjali o obvezni torti, je sam pripomnil, da si želi normalne torte, v nasprotju z improligo, ki ga ponavadi vseeno pričaka na morju. Ker je na vsakem vogalu koga vabil na pijačko, sem se seveda zbala, da bo ena torta premalo in tako sta nastali dve. Najprej ena "moja" klasična jogurtova z brusnicami - za zihr, ker je bila druga bolj eksperimentalna, moja prva presna: pomarančno-čokoladna. No, uspeli sta obe, so pa gostje bolj pohvalili presno - mogoče, ker so videli moj strah, da jim sploh ne bo všeč in da sem čisto mimo kiksnila, pojedli (in razdali) smo pa tudi obe. 

Za jogurtovo sem vzela en navaden nizek biskvit (4 cela jajca, vaniljin sladkor, 120 g sladkorja v prahu, ščepec soli - najprej mešaš počasi, nato z visoko hitrostjo, dokler ne postane zmes penasta in skoraj bela; potem preseješ 120 g moke in žličko pecilnega praška in previdno vmešaš; pečeš na 200 stopinj pribl. 20 min). Nanj sem namazala brusnično "pomado" (zmrznjene brusnice, malo pokuhane z žlico (od oka) sladkorja), na vrh pa jogurtovo-skutno-smetanovo zmes (500 ml jogurta, 250 skute, 250 stepene smetane, ena stisnjena limona (lahko bi bili dve) in ja, želatina (oprosti, Barbara, ne vem, kaj bi lahko uporabila za vegi-strjevanje, mogoče agar?). Sladkorja nisem dala, seveda bi bilo (otrokom) bolj okusno z, ampak kaj č'mo, mami teži s to zdravo hrano … Po par urah je bila tortica lepo strjena in pripravljena na goste.

Presno pa sem v osnovi delala po tem receptu, ker pa imam precej večji tortni model (28 cm), sem količine povečala in dodala še ovsene kosmiče, namočene v kokosovo mleko (ker je ravno bilo pri hiši in za porabiti). Pomarančna krema je bila zelo dobrega okusa, vendar se ni najbolje strdila, za kar pa sem sama kriva, ker sem nanjo verjetno prehitro nanesla še eno čokoladno kremo iz tega recepta. Sumim, da bi morala počakati kakšno urico, da bi se pomarančna najprej dobro strdila, ali pa bi morala obrniti vrstni red in najprej namazati čokoladno, potem pomarančno in potem še tisto plast čokolade (ki je pri meni ni bilo, ker sem si v glavo pač vbila tako kombinacijo, bogvezakaj). No, kakor koli, dobro je uspelo vse in slavljenec je bil zadovoljen. Prav gotovo bomo pa presne tortice še delali (in tudi otroci se bodo prej ali slej vdali* ;)).







*Aja, otroci so se puntali, najmlajši je poskusil obe, srednji je bila všeč samo jogurtova in čokoladna krema od presne, tavečja pa je vihala nos nad obema in komentirala: "Bom pojedla, ampak samo če mi posuješ s cukrom!"




4 komentarji:

  1. Krasne torte!

    (agar je precej izi zadeva, ki se lahko dodaja vsemu in svačemu, rabiš pa zelo malo ... moj je doma že nekaj let - sem pa kdaj pojedla tudi svinjsko kožo, če ni šlo drugače (jagodna tortica na počivališču lani))

    OdgovoriIzbriši
  2. Vem, da se ponavljam, ampak...če zjutraj (beri: ob praznem hladilniku) prebereš tvoje kulinarične objave...postane situacija res huda :))))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bom drugič disclaimer v naslov napisala, da se boš pripravila ;)

      Izbriši
  3. Ma, jaz sem rabila sto let, da sem se nehala "bati" receptov z želatino. Zdaj ko pomislim, bi seveda raje uporabila kaj drugega, tako da se moram podučit in na lov, ker sumim, da tega pri nas ne prodajajo ravno v vsaki štacuni (ali pač, pustimo se presenetit).

    OdgovoriIzbriši