nedelja, 30. marec 2014

Zakaj mi je le všeč

Že pred časom sem si želela izposoditi knjigo Zeleni kvadrat o eko vrtnarstvu, ki jo je napisala Kornelija Benyovsky Šoštarić, saj sem v preteklosti rada gledala njene oddaje na hrvaški televiziji, ko sem jih pač ujela, seveda. Sem si pa čudno zapomnila ime njene oddaje (Lepa Vrtlarica), ker se mi je ves čas zdelo, da je včasih bolj v ospredju ona kot vrt. Pa saj je čedna, naj bo, sem si mislila. Ampak ko sem v knjižnici končno prišla na vrsto za knjigo, sem ob prvem listanju dobila isti občutek, kar me je seveda malo odvrnilo.

Ampak čas je pač zrel za vrtnarske akcije in ker sem se vmes lotila nekega sejanja in načrtovanja in mozganja za letošnjo vrtnarsko sezono, sem pač za razne dvome in vprašanja poiskala odgovore tudi pri njeni knjigi (internet je preobsežen in hitro vzame preveč časa, ki ga pa nimam…). In moram priznati, da sem dokaj hitro spremenila svoje mnenje. Avtorica je res strokovnjakinja, predvsem (in kar je po mojem še pomembneje) pa izhaja iz svoje prakse in pove, kaj in kako se njej obnese, hkrati pa svojih metod ne vsiljuje drugim. Trikov ima cel kup, eni so bolj novodobni, drugi še od naših babic in dedkov, prav vsi pa lahko pridejo prav tistim, ki se bolj ali manj na novo lotevamo vrtnarjenja in nimamo kakega posebnega predznanja ali izkušenj (npr. tole o razmnoževanju).

Seveda ne trdim, da ponuja neke instant in 100% uspešne rešitve - takih pri vzgoji rastlin pač ni (pleti moramo pač vsi, tudi ona!), ker je treba upoštevati toliko dejavnikov, so pa zadeve napisane na dostopen in razumljiv način, predvsem z veliko spoštovanja do narave, zdravja in tradicionalnih vrst rastlin, tudi živali (v vseh drugih vrtnarskih knjigah govorijo pretežno o škodljivcih, ona ne). Zanimivo, no.

Tudi prekrasne fotografije, kjer je ona vedno nekako v prvem planu (če je pa čedna, no, pa še verjetno jo je slikal mož, tako da …!), so v resnici zelo zgovorne in nazorne, kar začetniki res rabimo! Tudi če se vam ne da brati vsega, vsaj malo prelistajte to knjigo, sem prepričana, da boste v njej našli kaj, kar bi bilo lahko uporabno tudi za vaš vrt, zunaj ali na balkonu.






2 komentarja:

  1. Ah ja, rožice pa res niso moja strast! :-) Uživaj še zame...

    OdgovoriIzbriši
  2. Hehe, tudi moje niso, imam raje tiste užitne rastlinice! ;) Sem pa letos prvič posejala tudi rožice na balkon, ker seveda rabimo tudi malo več žužkov, če naj rastlinice zacvetijo in naredijo plodove … Pa še tamale sem zanimirala in je vsaka posejala svoj lonček in zdaj zalivamo, gledamo, kako raste in je luštno … Se mi pa vse bolj dozdeva, da tole vrtnarjenje ni samo hobi, ker zahteva več človeka kot samo občasno kako uro ali dve - ali sem pa samo jaz taka začetnica in toliko časa porabim za vse skupaj! ;)

    OdgovoriIzbriši